søndag den 21. april 2013

Karruseller, kartoffelsalat og kæledyr

Så er dagene på tagterrassen i Nha Trang efterhånden talte og i morgen flyver vi videre til Hanoi. Det har været skønt med en fast base et stykke tid, men vi er vist alle meget glade for at vi nu rykker videre mod flere oplevelser.

De sidste uger i Nha Trang har budt på lidt af hvert, og vi har fundet på mange sjove ting at lave i vores fritid. F.eks. var vi en dag nogle stykker som tog ud og spillede paintball. Det var helt vildt sjovt, hvis man ser bort fra at de ikke havde nok kugler til os og at det var helt sindsygt varmt med udstyret på. Men selve spillet var virkeligt skægt!

En aften var vi også en gruppe henne og spise hos vores rejseleder Bosse. Eller det vil sige, hverken ham, hans kone eller datter var hjemme, men vi havde fået lov til at låne hans køkken og lave mad i. Og menuen blev: frikadeller med kold kartoffelsalat og chokoladeboller - MUMS! Et par stykker gik på markedet for at handle de fleste ting ind og så tog resten af os i supermarkedet for at finde de resterende ting. Det siger lidt sig selv at resultatet ikke blev 100% som vi laver det i Danmark, men både frikadellerne og kartoffelsalaten endte med at blive langt over forventning, og det var skønt at få noget mad man 'kendte'. Det eneste der gik lidt i vasken var vores chokoladeboller, hovedsageligt fordi vi havde fået købt rismel i stedet for almindelig mel. Resultatet blev, som der var en person der så rammende beskrev det; en chokoladebolle med en bismag af kostald. Fedt. Men de røg ned alligevel.

En anden dag tog vi nogle stykker på cykeltur efter skole. Vi spiste den lækreste frokost på et lille gadekøkken til den nette sum af 15000 vnd - ca 5 dkk. Derefter tog vi videre på marked og til sidst fandt vi et bageri med de flotteste kager og lækreste brød! Omnomnom.

Igår tog vi ud til en forlystelsespark ved navn Vinpearl. Man tager en svævebane over vandet for at komme ud til øen hvor parken ligger. Der var både kæmpe vandland, strand, forlystelsespark med rutsjebaner og meget mere! Vi started med at tage i et kæmpe akvarium og se fisk. Vi fandt stort set alle fiskene fra Find Nemo! Senere tog vi i forlystelsespark. Der var den sjoveste alpinrutsjebane, hvor man sad én person i en lille vogn, blev trukket op på toppen af bjerget, og så gik det ellers bare ned af i slalom - og man kunne selv styre farten. Så vi gav den alle bare max gas ned af bjerget, indtil vi blevet stoppet af nogle kedelige vietnamesere foran os der, hellere ville nyde udsigten, end at køre ræs. Æv.
Men men men, det bedste kommer først nu: Lossepladsen, der stod i Bonbon-land for nogle år tilbage er blevet flyttet. Og gæt hvor den nu er? På Vinpearl i Vietnam! Oh yes, vi var alle meget begejstrede og skulle straks hen og tage billeder af den. Vi kunne desværre ikke komme op og prøve den, da den ikke virkede. Mig og Cille har tænkt os at skrive et klagebrev til Vinpearl og Bonbon-land da det jo klart er et stykke Dansmarks historie og burde behandles med lige så meget respekt og omhu som den lille havfrue. Mindst.

Også her i Nha Trang har jeg fået syet mere tøj! Bosses kone Thi har en skrædderforretning, hvor jeg var nede og få syet en lang kjole og en jumpsuit jeg selv havde tegnet. Det var godt nok lidt dyrere end i Hoi An, men jeg ville altså have en lang kjole med hjem, også tog jeg også lige jumpsuiten med i købet.

Som nogle måske har bemærket så har vi fået kæledyr på værelset. Det er et lille firben ved navn Finn, som er rigtig sød. Han siger ikke så meget, men er meget høflig. Han har dog været væk de sidste par dage, og vi mistænker ham for at være taget på Easy Rider sammen med Cille og Idas firben, Lukas, der også har været forsvundet det sidste stykke tid. Hvis ikke de kommer hjem i aften, sætter vi en efterlysning igang.

Hanoi, Sapa og Halong Bay, her kommer vi!!!!